Wednesday 26 October 2011

project 5 ~ THE MASK ~

 Projek yg ke5 adalah berkaitan dengan TOPENG PERASAAN yg diterjemahkan
apabila memasuki sesuatu ruang.. Contohnya apabila memasuki ruang yang
gelap, mengagumkan, menyedihkan.. Dari situ asperasi muka
dapat digambarkan..

untuk projek topeng ini, barang2 yg perlu digunakn ialah 'Papier Mache'.
Saya memilih untuk menggunakn:
 
                                                                1. plastik
                                                                2. kertas A4 putih
                                                                3. tisu
                                                                4. gam putih
                                                                5. surat khabar
                                                                6. cat air

saya memulakan projek ini dengan menggunting plastik mengikut saiz muka
untuk dijadikan alas.
saya menggunakn tisu sbnyk 6 lapisan untk menampakkn bntuk muka

seterusnya adalah proses menggunting surat khabar utk dijadikan topeng muka..
saya menggunakan beberapa lapisan surat khabar dan gam putih
untk mncantumkan cebisan surt khabar trsebut..

kertas A4 juga digunakn untk menutupi tulisan pada surat khabar yg boleh mencacatkan
permukaan topeng..

mase untk menunggu topeng muka kering sepenuhnya ( xde pengering rambut )..
selesai buat topeng muka..
saya mewarnakn latar belakang topeng dengan warna putih dan menghasilkan
corak.. Saya memilih untuk menghasilkan muka gmbira pada 
topeng perasaan..





FEELING MASK ~SELESAI~ ^-*

No comments:

Post a Comment